Molen C

Molen C (1627) werd tot augustus 2016 bewoond door Aggie Fluitman.

Deze molen is in 1999 verbrand. Na de restauratie, waarbij Aggie zelf een deel van het interieur heeft hersteld, werd op Kerstavond in 2004 de molen opnieuw in brand gestoken. Dit maal brandde de molen op het achtkant na geheel af.
Aggie kon ternauwernood aan de brand ontsnappen. De gehele inboedel ging verloren. Een groep Alkmaarders zamelde van alles in, zodat Aggie tijdelijk een wisselwoning kon betrekken. De molen werd opnieuw gerestaureerd en draai- en maalvaardig gemaakt. Hij maalt in een gesloten circuit.

Voor Aggie werd het draaivaardig houden van de molen te zwaar en is eind augustus 2016 verhuisd. Sedert oktober heeft wederom een vrouwelijke molenaar haar intrek in de molen genomen. Annet van der Lende-Groot. De dochter van Arie en Linie Groot van Molen B. Dus de appel viel niet ver van de boom. Samen met haar man Martin en dochters Naomi en Rilane wordt de molen bewoond en maalvaardig gehouden.

De molen is te bezoeken op afspraak.
Klik hier voor meer informatie over Molen C (u komt dan op de website van de Molendatabase.nl)

Molenaar: Annet van der Lende-Groot
Molenkade 7